Returpolicy

Retur- och Ångerrättspolicy

  1. Ångerrätt
    Som konsument i Sverige har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att ange något skäl. Denna period börjar dagen efter att du mottagit dina varor.

  2. Utövande av Ångerrätt
    För att utöva din ångerrätt måste du informera oss om ditt beslut att ångra köpet inom 14-dagarsperioden. Du kan göra detta genom att:

  • Fyll i och skicka in den standardiserade ångerblanketten som medföljde din orderbekräftelse.

  • Skicka ett e-postmeddelande till customercare@yuvaa.se där du anger din avsikt att ångra köpet.
    Var noga med att inkludera ditt namn, adress, ordernummer och detaljer om de varor du önskar returnera.

  1. Returnering av Varor
    Efter att ha meddelat oss om ditt beslut att ångra köpet:

  • Du måste returnera varorna till oss inom 14 dagar.

  • Du ansvarar för kostnaden för returfrakten, om inte vi har kommit överens om något annat.

  • Varorna bör returneras i sitt originalförpackning och i samma skick som vid leverans.

  1. Inspektion av Varor
    Du får inspektera varorna för att avgöra deras natur och funktionalitet, på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik. Om varorna dock har använts eller hanterats utöver vad som är nödvändigt för en sådan inspektion, kan du hållas ansvarig för eventuell minskad värde.

  2. Återbetalningar
    När vi har mottagit de returnerade varorna:

  • Vi kommer att inspektera dem och meddela dig om din återbetalning godkänns eller avslås.

  • Om godkänd, kommer vi att behandla din återbetalning inom 14 dagar.

  • Återbetalningen kommer att göras med samma betalningsmetod som användes vid det ursprungliga köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.

  1. Undantag från Ångerrätten
    Ångerrätten gäller inte för:

  • Varor som snabbt försämras eller har en kort hållbarhetstid.

  • Förseglade varor som inte är lämpliga för retur av hälso- eller hygieniska skäl och som blivit öppnade efter leverans.

  • Varor som efter leverans, enligt sin natur, är oskiljaktigt blandade med andra varor.

  1. Reklamation och Defekta Varor
    Om du mottagit en defekt produkt eller om din produkt blir felaktig:

  • Du har rätt att reklamera produkten inom tre år från köpet.

  • Kontakta oss så snart som möjligt med dina orderuppgifter och en beskrivning av problemet.

  • Vi kommer att bedöma produkten och om den är defekt, erbjuda en reparation, ersättning eller återbetalning.

  1. Kontaktinformation
    För frågor angående returer, ångerrätt eller reklamationer, vänligen kontakta oss på:

Vi är engagerade i att säkerställa din tillfredsställelse och kommer att svara på dina förfrågningar snabbt.